Перейти до основного вмісту
Харчування дітей у школі - як не нашкодити?

   Правильний, здоровий стиль життя необхідно виховувати в дитини із самого початку та систематично привчати її зберігати отриманий при народженні потенціал. Поки дитина перебуває вдома, батьки самі стежать за її харчуванням. Але коли малюк йде в перший клас, батькам дуже складно прослідкувати, коли і чим він пообідав. Виникає бажання розібратись в системі шкільного дитячого харчування? Відразу, як і в будь-якого пересічного українця, складається перша думка, а що не так з харчуванням? Діти їдять, не голодні та й не скаржаться. Що ще треба? Але якщо зануритись у це питання, то вже ні для кого не буде секретом, що проблеми із харчування школярів все ж таки існують.
 Причини різні:
- відсутність задовільного грошового забезпечення;
- людський фактор;
- необізнаність школярів із правилами дотримання особистої гігієни;
- інтер’єр  шкільної їдальні;
- одноманітність шкільного меню;
- неправильно вибраний час для сніданку чи обіду;
- відсутність громадського контролю.
Харчування ж школярів потребує особливої уваги тому, що сучасне навчання у школі вимагає високого розумового та фізичного навантаження та супроводжується значними енерговитратами. За останніми даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), здоров’я дитини на 15% залежить від організації медичної служби, на 25% — від генетичних особливостей і на 60% — від збалансованого харчування, яке дуже сильно впливає на все, що відбувається в житті та формуванні організму дитини. Це не тільки належний розвиток системи травлення, шлункового тракту, а й нервової, кістково-м‘язової системи та й узагалі всіх життєво важливих органів. Правильний раціон впливає на працездатність дитини, а відтак і на рівень засвоєння корисної інформації.
  Саме тому ми вирішили не чекати,а виправляти недоліки. І почали з того,щоб правильно вибрати час для сніданку,коли діти вже зголодніли і із задоволенням з’їдають свій сніданок. Вже кілька тижнів у нашій школі триває експеримент: час сніданку було пересунуто на 40 хвилин, звичайно, не можна сказати,що учні тепер повністю з’їдають свої сніданки,але покращення все ж таки є. Діти йдуть до їдальні із задоволенням,і навіть питають, коли ж уже сніданок,та і свою порцію з’їдають з апетитом.
 Звичайно, на цьому не можна зупинятись,потрібно й надалі покращувати ситуацію з харчуванням у школі,для цього рекомендовано розробити комплексно-цільові заходи організації і розвитку харчування учнів, якими передбачено:
- зміцнення матеріально-технічної бази їдальні;
- розширення сфер послуг для учнів і батьків;
- удосконалення різноманітності раціону харчування;
- виховання культури прийому їжі;
- пропаганда здорового способу життя;
- батьківський контроль.
Не можна залишити без уваги і роль батьків у харчуванні школяра. Забираючи дитину зі школи, ми завжди питаємо про успіхи у навчанні,про поведінку під час уроків,про друзів, але майже ніколи не цікавимося, що сьогодні їла наша дитина у школі. Отже, батьки мають пам’ятати, що відповідальність за правильне харчування дитини лежить не тільки на школі, а в першу чергу на них самих. І тому вони завжди мають стежити, чим і коли харчується їх дитина.

            Заступник директора з навчально- виховної роботи Рахно Т. І.