Перейти до основного вмісту
Як нам довчитись так, як треба.

            Сніг то випадав, то танув, і зимові канікули, що зайняли весь січень, швидко пролетіли.
            В умовах СРСР звичним було гасло: «П’ятирічку за три чи чотири роки!» це означає, що те, що належало зробити за п’ять років, робилося за коротший термін. При цьому мало виготовлялося такого, що відповідало б вимогам якості.
            От і зараз те, що було запрограмоване на повний навчальний рік, слід вивчити за ущільнені години.
            Як при цьому понести мінімальні втрати? Не перевантажити учнів? Не випустити важливих знань і вмінь?
            Сьогодні на слуху різні модифікації так званого продуктивного уроку, технології проектного навчання. Не уникнути і традиційних рекомендацій:
1)      ущільнення навчального матеріалу шляхом об’єднання тем;
2)      використання міжпредметних зв’язків;
3)      винесення окремих тем на оглядове вивчення або самостійне опрацювання;
4)      інтенсифікація навчального процесу за рахунок методичних прийомів і засобів;
5)      якнайретельніше продумування домашніх завдань;
6)      використання годин, відведених на екскурсії, резервних годин, годин тематичного оцінювання;
7)      надання консультацій з тем, винесених на самостійне опрацювання, і в ході засвоєння навчального матеріалу учнями з базових дисциплін.

Найголовніше, що слід враховувати:
-          індивідуальна освітня траєкторія кожного учня;
-          недопущення перевантажень, розумні пропорції опрацювання навчального матеріалу з кожного предмету.

Виходячи з особливостей сьогодення, треба узгоджувати роботу вчителя з роботою репетитора, якщо це різні вчителі, не допускати відмінностей у вимогах.

Вважаю, ми впораємося.

І бачите, як важливо усім нам пам’ятати народну мудрість: «Сім разів відмір, один раз відріж».