Як нам довчитись так, як треба.
Сніг то випадав, то танув,
і зимові канікули, що зайняли весь січень, швидко пролетіли.
В умовах СРСР звичним було
гасло: «П’ятирічку за три чи чотири роки!» це означає, що те, що належало
зробити за п’ять років, робилося за коротший термін. При цьому мало
виготовлялося такого, що відповідало б вимогам якості.
От і зараз те, що було
запрограмоване на повний навчальний рік, слід вивчити за ущільнені години.
Як при цьому понести
мінімальні втрати? Не перевантажити учнів? Не випустити важливих знань і вмінь?
Сьогодні на слуху різні
модифікації так званого продуктивного уроку, технології проектного навчання. Не
уникнути і традиційних рекомендацій:
1) ущільнення навчального матеріалу шляхом об’єднання тем;
2) використання міжпредметних зв’язків;
3) винесення окремих тем на оглядове вивчення або самостійне опрацювання;
4) інтенсифікація навчального процесу за рахунок методичних прийомів і
засобів;
5) якнайретельніше продумування домашніх завдань;
6) використання годин, відведених на екскурсії, резервних годин, годин
тематичного оцінювання;
7) надання консультацій з тем, винесених на самостійне опрацювання, і в ході
засвоєння навчального матеріалу учнями з базових дисциплін.
Найголовніше, що слід враховувати:
-
індивідуальна освітня траєкторія кожного учня;
-
недопущення перевантажень, розумні пропорції опрацювання
навчального матеріалу з кожного предмету.
Виходячи з особливостей сьогодення, треба узгоджувати роботу вчителя з
роботою репетитора, якщо це різні вчителі, не допускати відмінностей у вимогах.
Вважаю, ми впораємося.
І бачите, як важливо усім нам пам’ятати народну мудрість: «Сім разів
відмір, один раз відріж».